Veelgestelde vragen

Ik heb een vraag over mijn factuur en/of behandeling.
Ik ben niet verzekerd, wordt mijn zorg vergoed?
Ik krijg mijn factuur thuisgestuurd, maar ik ben wel verzekerd. Wat moet ik doen?
Ik heb een factuur ontvangen voor spoedzorg en ben verzekerd in een van onderstaande landen, wat moet ik doen?

Verzekerd in een van de volgende landen:
Australië en alle landen die binnen de EER vallen (België, Bulgarije, Cyprus (het Griekse deel), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden, Zwitserland).

Ik ben in het buitenland verzekerd, wat nu?
Kan ik rechtstreeks naar het ziekenhuis gaan of moet ik eerst naar de huisarts?
Wanneer moet ik (een deel van) de behandeling zelf betalen?
Ik heb geen geldige verwijsbrief.
Ik wil bezwaar maken tegen de factuur.
Hoe bepaalt het ziekenhuis of de arts een DBC-zorgproduct / declaratie?
Wanneer wordt een DBC-zorgproduct geopend en gesloten?
Er staat een andere startdatum van het DBC-zorgproduct op mijn factuur dan de datum van mijn eerste consult. Hoe kan dat?
Waarom krijg ik de rekening pas na een langere tijd?
Ik ben naar een andere zorgverzekeraar gegaan, maar de rekening wordt gestuurd naar mijn oude zorgverzekeraar. Hoe kan dat?