Ga naar hoofdinhoud

Patiënttevredenheidsonderzoek

Zuyderland vindt het belangrijk om te weten wat u van onze zorg vindt. Daarom houden wij een tevredenheidsonderzoek. Dit gebruiken wij om onze zorg te verbeteren.

U kunt tijdens of na een bezoek aan het ziekenhuis worden gevraagd om deel te nemen aan het onderzoek. Dat kan op verschillende manieren:

  • Op de iPad bij uw verpleegbed staat een knop om naar de vragenlijst van de afdeling  te gaan. In het ziekenhuis lopen ook medewerkers rond die u kunnen vragen om de vragenlijst, in te vullen. Dit duurt ongeveer tien minuten. Op de Medische beeldvorming (Radiologie, CT, Echografie, etc.) en Bloedafname is er een iPad waarop u de vragenlijst kunt invullen. Dit  duurt ongeveer tien minuten.
  • Of u krijgt een mail binnen 2 weken na uw bezoek met daarin de naam van de afdeling waar u  bent geweest. U kunt de vragenlijst invullen door op de link in de mail te klikken. Het maakt niet uit of u dat op een pc, laptop, iPad of op een mobiele telefoon doet. Dit duurt ongeveer tien minuten.

Hoe kan ik meedoen?

U kunt meedoen aan het onderzoek door de iPad tijdens uw bezoek te gebruiken. Of door te reageren op de mail die u ontvangt. U krijgt niet altijd na een bezoek een mail (de computer kiest een aantal patiënten uit). Wij kunnen u helaas geen vragenlijst toesturen als u niet gekozen bent.

Belangrijk om te weten

Deelname aan het onderzoek is volledig anoniem. Dat betekent dat wij niet weten wie welke vragenlijst heeft ingevuld. We vragen u geen namen te noemen in de vragenlijst.* Deelname is vrijwillig en heeft geen gevolgen voor u of uw behandeling. Wanneer nodig mag u in uw omgeving om hulp vragen bij het invullen van de vragenlijst.

*Zuyderland neemt geen contact met u op over het onderzoek, ook niet als u uw contactgegevens achterlaat. Voor het melden van klachten en incidenten kunt u terecht op de volgende website:  www.zuyderland.nl/een-klacht/

Wat gebeurt er met mijn ingevulde vragenlijst?

Uw ingevulde vragenlijst wordt, samen met de door anderen ingevulde vragenlijsten, verwerkt tot een overzicht. Zo kan een afdeling zien hoe ze scoren. Verbeteringen zijn zo direct te zien en kunnen worden aangepakt. Zo werken we samen met u aan nog betere zorg!