Thuis zoals thuis hoort te zijn

Verpleegunit Beek

Maastrichterlaan 30, 6191 AD Beek

  • verpleeghuiszorg
  • Kleinschalig wonen

Contact

Heeft u vragen neem dan contact met ons op

tel: 088 – 458 3570

tel: 088 – 458 3570

(tussen 07.00 – 15.30 uur)

Overige informatie

tel: 088 – 458 3575

(tussen 15.30 – 23.00 uur)

Bezoekadres

Maastrichterlaan 30, 6191 AD Beek

Postadres

Verpleegunit Beek, Om de Toren 2, 6191 KZ Beek

Verpleegunit Beek is een voorziening voor ouderen met dementie die intensieve zorg en ondersteuning nodig hebben. Wij bieden hier kleinschalig wonen waarbij veiligheid en geborgenheid centraal staan. Bewoners beschikken over een eigen kamer die deels zelf mag worden inrichten met vertrouwde spulletjes van thuis. De woonkamer en de keuken gebruikt wordt gezamenlijk met andere bewoners gebruikt.

We hebben goed nagedacht over de indeling en de inrichting. Een huiselijke sfeer waar bewoners zich snel thuis voelen, vinden wij erg belangrijk. Een team vaste medewerkers staat 24 uur per dag klaar.

De Verpleegunit bevindt zich in Huize Franciscus in Beek, in het centrum van Beek. Diverse winkels en de gezellige weekmarkt zijn gemakkelijk bereikbaar.
Onze zorg, bejegening en het activiteitenaanbod sluiten aan op de behoefte van de individuele cliënt. Geborgenheid en het gevoel van eigenwaarde bij de bewoners zijn bepalend voor de manier waarop wij zorg aanbieden. In de praktijk betekent dit dat we de gevoelens van dementerenden bevestigen, serieus nemen en meegaan in ieders belevingswereld.

Clientportaal Zuyderland Zorgcentra

Wilt u ook op ieder moment digitaal inzage in het zorgdossier?
Meld u dan aan voor het cliëntportaal!
Het cliëntportaal Zuyderland Zorgcentra is beschikbaar voor cliënten en vertegenwoordigers van Verpleegunit Beek.

Wat is het?
Met behulp van het cliëntportaal heeft u continue digitaal toegang tot onderdelen van het zorgdossier. Behalve inzage in het zorgplan en de rapportages kunt u ook beveiligde berichten versturen, de cliëntagenda inzien en foto’s delen via het prikbord. Het cliëntportaal is beschikbaar vanaf iedere computer, tablet of smartphone met internetverbinding via zuyderland.mijncaress.nl.

In beeld
In het volgende filmpje kunt u een toelichting van het cliëntportaal bekijken. Tevens hoort u over de eerste ervaringen met het cliëntportaal:

Aanmelden?
Bij de intake ontvangt u van de zorgtrajectbegeleider het aanmeldformulier en de gebruikersvoorwaarden. Deze kunt u ingevuld versturen naar de cliëntadministratie via e-mail (cliëntenadministratie@zuyderland.nl), het administratief loket of per post. Vervolgens ontvangt u met een beveiligde e-mail de inloggegevens. Om gebruik te kunnen maken van het cliëntportaal, heeft u een 06-nummer en e-mail adres nodig.

Contact

Heeft u vragen neem dan contact met ons op

tel: 088 – 458 3570

tel: 088 – 458 3570

(tussen 07.00 – 15.30 uur)

Overige informatie

tel: 088 – 458 3575

(tussen 15.30 – 23.00 uur)

Bezoekadres

Maastrichterlaan 30, 6191 AD Beek

Postadres

Verpleegunit Beek, Om de Toren 2, 6191 KZ Beek

Zorgvormen Verpleegunit Beek

Verpleeghuiszorg

Verpleeghuiszorg is intensieve zorg en behandeling die nodig is als er ernstige lichamelijke of psychische beperkingen optreden, bijvoorbeeld na een hersenbloeding of bij dementie.

Lees meer
Kleinschalig wonen

Veel van onze zorgcentra bieden zorg volgens het principe van kleinschalig wonen.

Lees meer

Verpleeghuiszorg

Verpleeghuiszorg
Verpleeghuiszorg is intensieve zorg en behandeling die nodig is als er ernstige lichamelijke of psychische beperkingen optreden, bijvoorbeeld na een hersenbloeding of bij dementie. Het kan zijn dat deze zorg tijdelijk nodig is om te herstellen of tijdens een vakantie van de mantelzorgers. Het kan ook zijn dat deze zorg blijvend nodig is. In diverse zorgcentra van Zuyderland wordt deze somatische en psychogeriatrische zorg geboden.

In deze zorgcentra werken onder andere verpleegkundigen, verzorgenden, artsen, psychologen, fysiotherapeuten. logopedisten samen om goede zorg te kunnen leveren.

Onze medewerkers

Een verblijf in ons zorgcentrum staat een team van medewerkers klaar om voor de cliënt te zorgen. Met enkele medewerkers zal de cliënt persoonlijk contact hebben, zoals de verzorgende, verplegende, activiteitenbegeleider en de medewerkers in ons restaurant. Anderen zorgen achter de schermen dat het verblijf optimaal verzorgd is. Een aantal hulpverleners, zoals de psycholoog, arts, fysiotherapeut, diëtist, tandarts en ergotherapeut worden alleen ingeschakeld als dit nodig is.

De zorgtrajectbegeleider
Zodra de cliënt is aangemeld bij Zuyderland Klantenservice, krijgt de cliënt te maken met een vaste zorgtrajectbegeleider. De cliënt en diens naasten kunnen bij hem of haar terecht voor:

  • Informatie over alle mogelijkheden van zorg binnen Zuyderland.
  • Antwoorden op vragen
  • Advies en begeleiding bij het aanvragen van zorg
  • Informatie over de wachtlijsten
  • Vervangende zorg tijdens de periode, voordat de cliënt opgenomen kan worden
  • Begeleiding naar de juiste zorg op de juiste plaats
  • Het regelen van de opname in een van onze zorgcentra

Eerst verantwoordelijke verzorgende (EVV)
De Eerst Verantwoordelijke Verzorgende (EVV) is de vaste contactpersoon, die alle zaken regelt die met de zorgverlening van de cliënt te maken hebben. De EVV onderhoudt contacten met de cliënt en de vertegenwoordiger over de dagelijkse gang van zaken. Mochten er zaken zijn die niet duidelijk zijn, kan de cliënt die bespreken met de EVV. Deze kan vragen beantwoorden of een oplossing zoeken.

Arts
In het zorgcentrum is de specialist Ouderengeneeskunde de behandelend arts.

Kosten

Wet Langdurige Zorg (WLZ)
Het verblijf in het verpleeghuis wordt gefinancierd door de Wet Langdurige Zorg (WLZ). Het is wettelijk bepaald dat u zelf een bijdrage moet betalen in de kosten van het verblijf in het zorgcentrum. De hoogte hiervan is afhankelijk van uw persoonlijke situatie en inkomen. De zorgtrajectbegeleider van Zuyderland Klantenservice zal u hierover informeren (Telefoonnummer: 088 – 458 8888).

  • Meer informatie kunt u ook nalezen op de website ‘Eigen bijdrage Zorg met Verblijf’ van het Centraal Administratie Kantoor (CAK).
  • Algemene informatie over de zorg in een WLZ-instelling kunt u vinden in het WLZ-kompas op de website van Zorginstituut Nederland.

In onze zorgcentra wordt volgens deze richtlijnen gehandeld.
De kamer
Voordat de cliënt de kamer in gebruik kan nemen, zorgen wij ervoor dat deze in een goede staat wordt gebracht. Indien nodig worden de muren geschilderd. In de kamer zijn een tv-aansluiting, een contactdoos voor de telefoon, een bed, gordijnen, vloerbedekking en standaardverlichting aanwezig.

Telefoon
De cliënt heeft de beschikking over een telefoonaansluiting in de kamer. De abonnements- en gesprekskosten zijn voor eigen rekening en worden door Zuyderland in rekening gebracht.

Televisie
In de kamer zit een aansluiting voor een televisie. De cliënt kan zijn eigen toestel meebrengen. Indien in uw appartement gebruik wordt gemaakt van radio en/of TV, wordt voor het CAI abonnement maandelijks € 10,00 (prijspeil 2016) in rekening gebracht.

Overige kosten
Dranken in restaurant
De cliënt krijgt in het restaurant gratis koffie, thee en frisdranken. Bezoek moet voor consumpties betalen.

Waskosten
Het zorgcentrum betaalt de kosten van het wassen, drogen en strijken van beddengoed en handdoeken. Het wassen van kleding kan de cliënt zelf verzorgen of, voor eigen rekening, aanbieden aan een externe wasserij. De kosten van wassen, stomen en chemisch reinigen zijn voor eigen rekening en worden niet door de WLZ vergoed**.

** Meerkosten voor het wassen van machinewasbare kleding, die veroorzaakt worden door een ziekte of aandoening, komen voor rekening van de instelling. Vergoeding van de meerkosten gebeurt alleen als de kosten hoger zijn dan € 84,35 (prijspeil 2016). Dit bedrag wordt éénmaal per jaar geïndexeerd.

Kleinschalig wonen

Veel van onze zorgcentra bieden zorg volgens het principe van kleinschalig wonen. Dit is zorg die geboden wordt aan de bewoners van kleine woonvormen binnen een zorgcentrum. Zes bewoners delen onder begeleiding van een verzorgende een woning, waarbij ze een eigen slaapkamer hebben en een gezamenlijke woonkamer en keuken. De bewoners vormen samen een huishouden en worden naar vermogen betrokken bij het dagelijkse reilen en zeilen. We creëren zo een huiselijke en vertrouwde omgeving. Fijn voor onze bewoners, maar zeker ook voor de familieleden.