Een compliment, suggestie of klacht – ziekenhuis

Heeft u een compliment, suggestie of klacht? Dan horen wij graag van u!

Wij vinden het van groot belang dat u tevreden bent met de behandeling en/of zorg die u van ons krijgt en vernemen daarom graag uw ervaring. Wilt u ons een compliment maken of heeft u suggesties, laat het ons dan weten door een mail te sturen naar patientenservice@zuyderland.nl
Wij stellen uw mening op prijs!

Het indienen van een klacht

Bent u onverhoopt ontevreden over de gang van zaken in het ziekenhuis, bespreek dit dan allereerst met de betrokkene(n) op de afdeling.

Ontevredenheid bespreken, bespaart u niet alleen veel ergernis, ook het ziekenhuis heeft er voordeel bij. Juist ú kunt beoordelen of diensten goed of minder goed zijn. Het ziekenhuis gebruikt uw klacht als advies om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren. Aarzelt u daarom niet om uw ongenoegen of klacht kenbaar te maken. Kunt u uw ongenoegen, om welke reden dan ook, niet bespreken met de betrokkene(n), dan helpen de medewerkers van Patiëntenservice u graag verder.

U kunt uw klacht op verschillende manieren schriftelijk indienen; graag bij het indienen van de klacht uw naam, geboortedatum en telefoonnummer vermelden.
Dit kan via:

  • Mail: patientenservice@zuyderland.nl
  • Een brief:
    Zuyderland Medisch Centrum t.a.v. Patiëntenservice
    Antwoordnummer 27
    6130 WB Sittard-Geleen
    Vermeld s.v.p. op de envelop of uw brief bestemd is voor Patiëntenservice in Heerlen of in Sittard-Geleen.
  • Het online klachtenformulier (zie onderstaand)

Uiteraard behandelen wij uw klacht vertrouwelijk en gebruiken we uw gegevens alleen voor de behandeling van uw klacht.

Meer informatie over het indienen van een klacht kunt u terugvinden in:

Meer informatie over een klacht over verplichte geestelijke gezondheidszorg

Nadat uw klacht is ingediend
Klachtencommissie
Het online klachtenformulier