direct contact

Direct contact

Tevredenheidsonderzoek

Zuyderland Medisch Centrum houdt doorlopend een tevredenheidsonderzoek. Wij vinden het erg belangrijk om te weten wat u van onze zorg vindt en hoe wij deze kunnen verbeteren.

Het tevredenheidsonderzoek is via onderstaande link te benaderen;
Direct naar het tevredenheidsonderzoek

Hoe kan ik meedoen?

Het patiënttevredenheidsonderzoek wordt via internet gedaan. Het is volledig anoniem, dat betekent dat wij niet weten wie welke vragenlijst heeft ingevuld, behalve als u ergens uw naam en/of telefoonnummer heeft ingevuld. Deelname is vanzelfsprekend vrijwillig en heeft geen gevolgen voor u of uw behandeling. Ook naasten van patiënten en bezoekers kunnen de vragenlijst invullen.

U heeft internettoegang nodig en u kunt naar wens inloggen via uw computer thuis, uw tablet of uw mobiele telefoon met internet (smart phone).

U ziet een vakje waar u de code (7 tekens) intoetst die op uw kaartje achter ‘login’ staat vermeld. Let op dat u geen spaties typt en geen hoofdletters! Vul daarna het wachtwoord (ook 7 tekens) in dat op uw kaartje staat. De vragenlijst verschijnt dan in beeld.

Voorbeeld:
Naam vragenlijst: polikliniek Orthopedie Heerlen
Username: bip6b7k7
Wachtwoord: 0045hkz

Wat gebeurt er met mijn ingevulde vragenlijst?
Uw ingevulde vragenlijst wordt samen met de andere ingevulde vragenlijsten verwerkt tot rapporten. Zo kan een afdeling zien hoe ze zelf en ten opzichte van elkaar scoren. Verbeterpunten worden zo direct zichtbaar en kunnen worden aangepakt. Zo werken we met u samen om uw zorg nog beter te maken!

Veelgestelde vragen:

  • Ik heb geen internet, computer of smart phone, kan ik toch meedoen?

    Wanneer u niet de beschikking heeft over internet of een computer, tablet of smart phone (dat is een mobiele telefoon met een groot scherm en internettoegang, kunt u in de loop van dit jaar gebruik maken van door het ziekenhuis beschikbaar gestelde tablet (IPad). Ook kunt u een naaste vragen om de vragenlijst samen met u in te vullen op diens computer, tablet of smart phone.

  • Mag ik hulp vragen bij het invullen van de vragenlijst?

    Indien u niet in staat bent om de vragenlijst zelf in te vullen, mag u hierbij natuurlijk hulp van een naaste vragen of de vragenlijst door hem/haar laten invullen.

  • Hoe snel moet ik de vragenlijst invullen en versturen?

    Wij ontvangen uw reactie het liefst binnen één week retour. Zo kan er op basis van uw reactie meteen worden gezien hoe een afdeling scoort en waar verbeteringen liggen.

     

  • Ik kan niet inloggen, waar ligt dat aan?

    Als inloggen niet lukt, kan dit verschillende oorzaken hebben:

    Let goed op bij het overnemen van de inlogcode (respondent ID en wachtwoord). Deze bestaat uit een cijfer-/(hoofd)lettercombinatie. Een veelgemaakte fout is dat tussen de cijfers en de letters een spatie wordt gezet. Alle cijfers en letters moeten echter achter elkaar, dus zonder spaties worden getypt. Kunt u dan nog niet inloggen, dan kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met de afdeling Patiëntenservice, tel: 088-4596300 . Houd uw kaartje bij de hand. Een medewerker helpt u dan op weg.

  • Ik heb een klacht over het ziekenhuis. Kan ik die ook via deze vragenlijst kwijt?

    Omdat het onderzoek anoniem is en de ruimte in de vragenlijst beperkt is, is het verstandig om uw klacht, zeker wanneer het er één betreft die vanuit het ziekenhuis zo snel mogelijk actie behoeft, rechtstreeks te melden. Er kan dan direct iets aan uw ontevredenheid worden gedaan.

    Dit kan op verschillende manieren. Kijk op onze pagina Een klacht voor meer informatie.

  • Hoe worden afdelingen beoordeeld?

    De meeste vragen zijn voorzien van een norm. Dat betekent dat door het ziekenhuis is bepaald dat een afdeling op een aantal gebieden een minimale score moet behalen.

  • Heeft u vragen of wilt u meer informatie?

    U kunt tijdens kantooruren contact opnemen met de afdeling Patiëntenservice.