Ga naar hoofdinhoud

Voordat ik een aantal jaren geleden voorzitter werd van de Cliëntenraad, heb ik bijna 40 jaar in voortgezet en hoger onderwijs gewerkt. Eerst als docent Nederlands en de laatste jaren als directeur van een middelbare school. Mijn werkend leven begon ik heel lang geleden als EEG-laborante in het toenmalige De Wever ziekenhuis; daar maakte ik voor het eerst kennis met de gezondheidszorg, een sector die me altijd is blijven boeien. Nu aan het eind van mijn carrière ben ik weer terug in de zorg waar ik me inzet voor de belangen van patiënten en hun naasten.

Bij alle voorgelegde beslissingen en beleidsvoorstellen stelt de Cliëntenraad de kernvraag: Wat betekent dit voor de patiënt, wordt de patiënt er beter van, ondervindt hij meer comfort en/of ervaart hij dat de zorg om hem of haar draait. Pas als al die vragen naar tevredenheid  zijn beantwoord adviseert de cliëntenraad positief over het voorgenomen besluit. Is er voor de patiënt en de continuïteit van de zorg geen voordeel te behalen dat luidt ons advies: “Niet doen”. Voor ons draait het immers om de patiënt. Met veel enthousiasme zetten we ons in om de zorg voor de patiënt en zijn naasten elke dag een beetje beter te maken.