direct contact

Direct contact

Afspraak maken en afzeggen

Tijdens kantooruren kunt u telefonisch een afspraak maken via het afsprakennummer van het specialisme dat u wilt bezoeken. U kunt zich ook melden bij de desbetreffende afsprakenbalie binnen Zuyderland Medisch Centrum.

  • Welke gegevens hebben wij van u nodig?

    Onderstaande gegevens:

    • Naam
    • Adres
    • Geboortedatum
    • Telefoonnummer
    • Uw verzekeringsgegevens
    • De naam van uw huisarts
    • De dagen en tijdstippen die u het beste uitkomen
    • Eventueel de naam van de specialist naar wie uw voorkeur uitgaat.

    Wij willen ook graag van u weten of u al eerder een bezoek bracht aan een van onze specialisten. Geef bij het maken van de afspraak dan ook de naam van de specialist door die u destijds behandelde. Ook de periode waarin dit plaatsvond, is van belang.

    Maakt u een afspraak voor een verstandelijk beperkt persoon? Of komt u met ambulancevervoer? Meld dit dan aan ons. Wij houden er rekening mee en proberen een zo gunstig mogelijk tijdstip te reserveren.

  • Bloedafname

    Voor de afname van bloed, hoeft u geen afspraak te maken. U kunt daarvoor op alle locaties van Zuyderland Medisch Centrum terecht. Buiten onze ziekenhuizen, kunt u ook op een groot aantal priklocaties bij u in de buurt terecht. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de pagina Bloedafname.

  • Afspraak afzeggen

    Als u verhinderd bent, geef dit dan zo snel mogelijk door aan de zorgverlener met wie u de afspraak heeft. Het liefst minimaal 24 uur van tevoren. Er wordt direct een nieuwe afspraak ingepland. Een andere patiënt kan dan uw plaats innemen.

  • Zuyderland Medisch Centrum, locatie Heerlen

    Als u voor een onderzoek (bijvoorbeeld een röntgenfoto of een scopie) bent doorverwezen door uw huisarts (en dus niet door uw medisch specialist van het ziekenhuis), dan kunt u ook een afspraak maken bij Mitralis.

  • SMS-bericht bij geplande afspraak

    Dagelijks bezoeken veel patiënten de poliklinieken van ons ziekenhuis. Afspraken worden vaak lang van tevoren gepland. Hierdoor kan het voorkomen dat een afspraak wordt vergeten. Ook komt het voor dat op het laatste moment de afspraak wordt afgezegd of verschoven.

    Om te voorkomen dat op het gereserveerde tijdstip niemand aanwezig is, krijgen patiënten die een afspraak hebben bij de poliklinieken Gynaecologie, Interne geneeskunde, Kindergeneeskunde, Longziekten en Reumatologie, twee dagen voor de daadwerkelijke afspraak een SMS – bericht.

    Bij meerdere afspraken op één dag wordt alleen een SMS-bericht gestuurd over de eerste afspraak.

    Voordat een SMS-bericht gestuurd wordt, moet er toestemming worden gegeven. Dit kan bij het eerstvolgende bezoek aan het ziekenhuis bij de polikliniek waar de afspraak staat gepland.

    Voor de overige poliklinieken wordt deze SMS-service gefaseerd ingevoerd.

    Meest gestelde vragen over onze SMS service

    • U heeft een SMS ontvangen, maar u heeft geen afspraak in ons ziekenhuis.
      Het kan dat uw telefoonnummer bij ons geregistreerd staat omdat u mantelzorger of contactpersoon bent voor een patiënt van ons ziekenhuis. Indien dit niet meer van toepassing is, kunt u contact opnemen met de inschrijfbalie* of u kunt dit laten wijzigen bij uw eerstvolgende bezoek aan ons ziekenhuis.
    • U heeft een SMS ontvangen en u wilt de afspraak afzeggen of verplaatsen.
      Bij nader inzien schikt de geplande afspraak niet. Neem dan contact op met de polikliniek, waar uw afspraak gepland staat, om uw afspraak te annuleren of te verplaatsen.
    • In de SMS die ik van het ziekenhuis kreeg, staat niet vermeld waar ik mijn afspraak heb.
      We mogen in het bericht, vanwege privacy maatregelen, niet vermelden bij welk specialisme uw afspraak staat gepland. Als u niet meer weet  waar u een afspraak heeft, neem dan contact op met de inschrijfbalie*van het ziekenhuis waar u in behandeling bent.

     *Inschrijfbalie locatie Heerlen 088-4598541
    *Aanmeldbalie locatie Sittard-Geleen 088-4594120