direct contact

Direct contact

3 Goede vragen

Bij ons draait alles om u.

In Zuyderland bent u onze gast. Wij vinden het belangrijk dat u zich bij ons op uw gemak voelt. Dat geldt ook voor uw naaste(n).

De campagne 3 goede vragen is in het leven geroepen om u te helpen bij het gesprek met uw zorgverlener én om de dialoog tussen u en de zorgverlener te verbeteren. Binnen Zuyderland ondersteunen wij de 3 goede vragen op alle poliklinieken.

De 3 goede vragen zijn:

  1. Wat zijn mijn mogelijkheden?
  2. Wat zijn de voordelen en nadelen van die mogelijkheden?
  3. Wat betekent dat in mijn situatie?

Hulpmiddel bij besluitvorming
De vragen dienen als steuntje in de rug tijdens een gesprek en bieden u ondersteuning bij de besluitvorming. Welke mogelijkheden heeft u? Zijn er alternatieven? Of is afwachten ook een optie? Wat zijn de voor- en nadelen van elke optie? En wat past het beste bij uw persoonlijke omstandigheden?
Informatie is noodzakelijk om een goede afweging te kunnen maken. Het stellen van de juiste vragen helpt u daarbij. En net dat is vaak moeilijk als u ongerust bent tijdens een ziekenhuisbezoek. De campagne 3 goede vragen biedt een leidraad om het gesprek aan te gaan en samen te beslissen wat het beste past. Want alleen als u goed geïnformeerd bent, kunt u de juiste keuze maken!

Ga direct naar 3goedevragen.nl

/
  • Ervaringen 3 goede vragen

    “Duidelijkheid over behandeling/ingreep. Nodig voor de juiste keuze en vertrouwen in de behandeling.”
    patiënt

    “Mijn arts vertelt altijd de mogelijkheden en geeft mij dan tijd om na te denken over een keuze, komt er vervolgens telefonisch op terug. Ik heb het gevoel dat we echt samen mijn behandeling bepalen en dat mijn mening erg belangrijk is. Ze laat me ook een beetje buiten de lijntjes kleuren en uitproberen met doseringen van medicatie wat voor mij het beste werkt. Dat is erg fijn. Ik voel me heel erg gehoord. ik ben ook wel iemand die durft te vragen en niet alles voor zoete koek slikt, maar mijn arts staat daar ook heel erg voor open. dat is zeer prettig.”
    Nardie, patiënt

    “Ik heb meer geleerd om een goed gesprek te krijgen met de dokter”
    Laureana, patiënt

    “Onze arts zag destijds heel goed de unieke situatie van mij en mijn dochter in. Vraag 3 eigenlijk. We kozen voor een oplossing waardoor mijn dochter de juiste zorg kreeg, en ik toch kon blijven werken. Daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor.”
    D. van Tuijl, moeder van een dochtertje van 4 maanden met apneu

    “Ik hoop wel dat patiënten met die vragen komen, ze gaan anders over hun problemen nadenken en dan is de therapie eigenlijk al begonnen. Beter kun je niet hebben.”
    G. Roodbol, verpleegkundig specialist GGZ

    “Eigenlijk liggen die vragen erg voor de hand, maar verzin ze zelf maar eens als patiënt in hoge nood”
    J. Oskam, ex-borstkanker patiënte

    “Als ik binnenkort zelf voor mijn gezondheid een arts zou moeten bezoeken, dan zou ik bij 3 goede vragen gebaat zijn”
    Arts Radboudumc