Ga naar hoofdinhoud

Bij ons draait alles om u.

In Zuyderland bent u onze gast. Wij vinden het belangrijk dat u zich bij ons op uw gemak voelt. Dat geldt ook voor uw naaste(n).

De campagne 3 goede vragen is in het leven geroepen om u te helpen bij het gesprek met uw zorgverlener én om de dialoog tussen u en de zorgverlener te verbeteren. Binnen Zuyderland ondersteunen wij de 3 goede vragen op alle poliklinieken.

De 3 goede vragen zijn:

  1. Wat zijn mijn mogelijkheden?
  2. Wat zijn de voordelen en nadelen van die mogelijkheden?
  3. Wat betekent dat in mijn situatie?

Hulpmiddel bij besluitvorming
De vragen dienen als steuntje in de rug tijdens een gesprek en bieden u ondersteuning bij de besluitvorming. Welke mogelijkheden heeft u? Zijn er alternatieven? Of is afwachten ook een optie? Wat zijn de voor- en nadelen van elke optie? En wat past het beste bij uw persoonlijke omstandigheden?
Informatie is noodzakelijk om een goede afweging te kunnen maken. Het stellen van de juiste vragen helpt u daarbij. En net dat is vaak moeilijk als u ongerust bent tijdens een ziekenhuisbezoek. De campagne 3 goede vragen biedt een leidraad om het gesprek aan te gaan en samen te beslissen wat het beste past. Want alleen als u goed geïnformeerd bent, kunt u de juiste keuze maken!

Ga direct naar 3goedevragen.nl