direct contact

Direct contact

3 Goede vragen

Bij ons draait alles om u

In Zuyderland bent u onze gast. Wij vinden het belangrijk dat u zich bij ons op uw gemak voelt. Dat geldt ook voor uw naaste(n).

Gastvrij, vriendelijk en respectvol
Onze zorgprofessionals behandelen u  gastvrij, vriendelijk en met respect. We zien u als meer dan iemand die ziek is, hebben oog voor u als mens, uw angst en onzekerheid,  achtergrond, religie, waarden en normen. Immers: ieder mens is uniek.
Deze gastvrije bejegening geldt uiteraard ook voor uw familie en naasten. Zij zijn welkom om op uw kamer te logeren en als mantelzorger/naaste mee te helpen. Ze kunnen rekenen op aangename verblijfsvoorzieningen en voordelige maaltijden.

Patiëntenparticipatie
U krijgt van ons zoveel mogelijk de regie over de zorg voor u en uw persoonlijke situatie. We houden rekening met uw naasten en persoonlijke wensen. Als u ons nodig heeft, zijn we er voor u. Samen beslissen we de beste zorg.

Uw mening is belangrijk!
Na een bezoek aan de polikliniek of na ontslag kunt u worden uitgenodigd om mee te doen met ons Patiënttevredenheidsonderzoek. U krijgt hiervoor een brief thuis. Laat weten wat u van ons vindt. Want met de uitkomsten van dit onderzoek kunnen we de zorg voor u verder verbeteren! Dat doen we ook door het houden van gesprekken met patiënten en door het inzetten van hulpmiddelen zoals ‘drie goede vragen’.

logo-fms

/
  • Ervaringen 3 goede vragen

    “Vaak ga ik met meer vragen naar huis dan dat ik naar het spreekuur was gekomen. Nu weet ik hoe ik zelf kan bijdragen aan een beter consult; ik wist wel dat de meeste artsen en zorgverleners dat van me verwachtten, maar niet hóe ik dat dan moest doen. Nu dat helder voor me is, ga ik het beslist in de praktijk brengen!”

    Maye, patiënt

    ‘Onze arts zag destijds heel goed de unieke situatie van mij en mijn dochter in. Vraag 3 eigenlijk. We kozen voor een oplossing waardoor mijn dochter de juiste zorg kreeg en ik toch kon blijven werken. Daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor.’

    D. van Tuijl, moeder van een dochtertje van 4 maanden met apneu

    ‘Ik hoop wel dat patiënten met die vragen komen, ze gaan anders over hun problemen nadenken en dan is de therapie eigenlijk al begonnen. Beter kun je niet hebben.’

    G. Roodbol, verpleegkundig specialist GGz

    ‘Eigenlijk liggen die vragen erg voor de hand, maar verzin ze zelf maar eens als patiënt in hoge nood.’

    J. Oskam, ex-borstkanker patiënte

    ‘Als ik binnenkort zelf voor mijn gezondheid een arts zou moeten bezoeken, dan zou ik bij 3 goede vragen gebaat zijn.’

    Arts Radboudumc