Met ingang van 6 oktober 2021 komen 2 nieuwe functie op ons portaal voor patiënten beschikbaar:
Decursus
MijnZuyderland geeft u inzicht in uw gegevens zoals deze in Zuyderland Medisch Centrum geregistreerd zijn. Wij streven er continu naar deze gegevens uit te breiden, zodat u een zo compleet mogelijk beeld krijgt van uw behandeling. Vanaf 6 oktober wordt hier een nieuw type document aan toegevoegd. Vanaf die datum krijgt u als patiënt ook online inzage in de ‘decursus’, een document met hierin aantekeningen en opmerkingen die uw behandelaar(s) hebben genoteerd in kader van uw behandeling. Om uw decursus document te bekijken gaat u naar het portaal, kiest u voor de optie ‘Dossier inzien’ en gaat u naar de map Documenten.
Op het moment dat het decursus document voor u beschikbaar komt zullen de aantekeningen en opmerkingen getoond worden die vanaf 5 oktober 2021 aan uw dossier zijn toegevoegd. Wilt u informatie uit de decursus van voor deze datum inzien, dan kunt u dit opvragen via het Klantcontactcentrum. Meer informatie over hoe u deze aanvraag indient vindt u hier.
De informatie in het decursus document wordt met een vertraging van 7 dagen getoond. Dit biedt de arts de mogelijkheid om in sommige gevallen deze informatie eerst met U persoonlijk te bespreken.
Formulier ‘Aanvragen Herhaalrecept’
Wij willen het voor u mogelijk maken meer zaken zelf digitaal te regelen. Ook hiervoor ontwikkelen wij nieuwe functies binnen MijnZuyderland. Met ingang van 6 oktober kunt u zelf digitaal een herhaal recept aanvragen. Hiervoor gebruikt u het formulier ‘Aanvragen herhaalrecept’, te vinden onder de knop Formulieren.
Helaas is deze functie nog niet voor alle poliklinieken beschikbaar. U kunt hier alleen gebruik van maken als u behandeld wordt binnen een van de volgende poliklinieken:
- MDL (Maag, Darm, Lever (MDL)/Gastro-enterologie/Endo)
- Longgeneeskunde
- Neurologie
- Oogheelkunde
Voor deze poli’s en natuurlijk ook de overige poli’s, blijft de mogelijkheid ook aanwezig om telefonisch uw herhaalrecept aan te vragen.