Ga naar hoofdinhoud

e-book

Communiceren tijdens de eerste coronagolf

Met het interactieve e-book ‘Zuyderland, Communiceren tijdens de eerste coronagolf’ stelt Zuyderland een bijzondere digitale uitgave ter beschikking over de communicatie gedurende de coronacrisis in het voorjaar van 2020. Het biedt managers en communicatieprofessionals, in en ook buiten de zorg, handvatten voor communicatie in langdurige crisissituaties. Tevens geeft het een goed beeld van de omstandigheden waarin de communicatie zich bij Zuyderland afspeelde.

Aan de hand van verhalen van tal van betrokkenen belicht schrijfster van het boek Karin Dormans onze grote zorgorganisatie: zo’n 10.000 Zuyderlanders in diverse ziekenhuislocaties, acht zorgcentra, zeven zorglocaties, Thuiszorg, Huishoudelijke Hulp, twee hospices, revalidatie en GGZ.

Niet alleen de inhoud van het e-book is verrassend, ook het concept is innovatief. De lezer kan een eigen weg door het e-book kiezen en kan afwisselen tussen achtergrondinformatie en verhalen. De lezer kan als het ware door de verhalen én door de aanpak van de crisis ‘zappen’. De lessen over de bijzondere crisisaanpak bij Zuyderland staan in een apart hoofdstuk.